misja art āto
art āto powstało
z głodu i tęsknoty: głodu za autentycznością i tęsknoty za poruszającą sztuką
w sprzeciwie do tzw. kultury fake’u, tego, co udawane, pozbawione refleksji, obliczone na szybki przemiał, merkantylne
by wspierać i rozwijać idee odważne, wyprzedzające czas, wyrastające z ciekawości świata i człowieka, próbujące nazwać to, co nienazwane, które wieńczą dzieło (niezależnie, czym ono jest), które obrastają treścią i adekwatną do treści – formą
by stwarzać przestrzeń na uważność, ciszę, dociekliwość i nieugiętość
dla rebelii i rebeliantów, którzy we wszelkich systemach czują się źle, nie chcą i nie potrafią żyć według narzucanych im reguł, których potencja twórcza jest większa, niż potencja organizacyjna, marketingowa, strategiczna czy finansowa, którzy chcą żyć godnie na obrzeżach mainstreamów
by wspierać współczesnych van Goghów i Norwidów – ludzi z imperatywem tworzenia wbrew wszystkiemu i o wszystkim, co istotne i ulotne, którzy artystami nie bywają okazjonalnie, dla zysku czy sławy, ale dla tych, którzy nie mają innego wyjścia, niż tworzyć,
dla tych, którzy za życia powinni wypuścić w świat więcej niż tylko jeden wartościowy obraz, rzeźbę, wiersz, książkę, film, fotografię, itd.
każde dzieło to tylko 50 % percepcji,
drugie 50 % jest w naszej psychice
i tworzy za każdym razem inny obraz
– Zygmunt Kałużyński
O NAS
By głód był tylko głodem tworzenia
art āto to miejsce, gdzie prezentujemy dzieła i dokumentujemy procesy ich powstawania
art āto to miejsce, gdzie publikujemy wirtualne galerie, realne książki, film oraz tworzymy przestrzeń
dla niezależności i autentyczności
art āto to pomysł na nową edukację artystyczną
art āto to miejsce wspierania indywidualnych ścieżek artystycznych, pomocy w rozwijaniu projektów, które nie mieszczą się w akademickich ramach lub do nich nie pasują
spiritus movens art āto

Agnieszka Korytkowska
Jestem reżyserką teatralną i filmową, scenarzystką, autorką krótkich form literackich, docentem na Wydziale Scenografii ASP w Warszawie, wykładowcą Collegium Civitas, Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie, uzyskałam tytuł doktora habilitowanego w dziedzinie sztuki filmu i teatru, ale traktuję to jako dodatek do innych aktywności.
W ciągu prawie dwóch dekad wyreżyserowałam kilkadziesiąt spektakli w Polsce i na świecie, od scen narodowych po spektakle w pociągach, lasach, więzieniach, obozach dla uchodźców. W latach 2012–2016 pracowałam jako dyrektorka Teatru Dramatycznego w Białymstoku. Teatr przestał mi jednak wystarczać, zużył się jako medium.
Zaczęłam uczyć się i pracować jako autorka scenariuszy filmów fabularnych – krótko- i długometrażowych. Od 2018 roku pracuję także jako reżyserka filmowa, skończyłam kursy analizy obrazu filmowego, kurs operatorski, kurs procesu dokumentalnego Speaker’s Avenue.
Od wielu lat zajmuję się filmem dokumentalnym, eksperymentami filmowymi, mocumentem, fotografią. Realizowałam filmy dokumentalne w Brazylii, w Mołdawii, Ukrainie, Białorusi i w Polsce.
Mój film eksperymentalny pt. „Pisać/Writing” (współreżyseria) miał światową premierę w ramach Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty 2023. Zdobył nagrody m.in. w ramach: Cannes World Film Festival VIII 2023, Berlin Woman Cinema Festival 2023, Stockholm City Film Festival 2023, Cine Paris Film Festival 2023, Toronto International Woman Film Festival 2023, Athens International Monthly Art Film Festival 2023.
Obecnie przygotowuję się do debiutu fabularnego pt. „Ptaszyna”.
Zbieram opowieści. Odkąd zaczęłam pisać prozę, wiele się w moim życiu zmieniło. Zostałam finalistką stypendiów artystycznych, m.in. 23. edycji Festiwalu Literackiego Połów/Biuro Literackie.
Prowadzę warsztaty twórcze, aktorskie, reżyserskie i scenopisarskie, z zakresu teatru, filmu, sztuki nowoczesnej. Po wielu latach opracowałam autorską metodę Technik wyobraźni.